Ryhmäliikunta

Sinut yksilönä huomioon ottavaa ryhmäliikuntaa osaavien ohjaajien mukana | Keski-Suomi

Ryhmäliikunta sopii jokaiselle - esimerkiksi haastavat koreografiat ovat taakse mennyttä aikaa. Perässä pysymisen sijaan voit tunneillamme keskittyä suorittamisen puhtauteen ja oman tehokkuustasosi haasteisiin. Ryhmäliikunnassa tapaat samanhenkisiä liikkujia ja iloa ympärillesi. Vaikka tsemppaamme yhdessä, ryhmäliikunta on aina henkilökohtaista – se on Sinun hetkesi! Tervetuloa liikkumaan  MentalMove Finlandin ohjauksessa!

Ryhmäliikunnalla voit kehittää erilaisia kuntotekijöitä:

  • kestävyyttä
  • voimaa
  • ketteryyttä
  • tasapainoa
  • liikkuvuutta
  • lisäksi kykyä rentoutua ja luottaa itseensä!

Miten saavut ryhmäliikuntatunnille?

  • Varaa paikka tunnille varausjärjestelmästämme. Tämä ei ole kuitenkaan pakollista, vaan voit tulla paikalle ja katsoa onko tilaa. Varaukset tulee perua viimeistään 2 tai ilmoittautua viimeistään 1 tuntia ennen valmennuksen alkua. Näin varaustilanne näkyy kaikille reaalitilassa ja myös extemporee-asiakas uskaltaa tulla jos tilaa on.
  • Varaaminen ei vaadi rekisteröitymistä, vaan omat tiedot syötetään aina varatessa. Tunteja voit varata aina 30 vrk eteenpäin ja maksimissaan sinulla voi olla 20 varausta yhtä aikaa.
  • Saavu ajoissa. On hyvä tulla paikalle viimeistään viisi minuuttia ennen kuitataksesi liikuntakorttisi tai saadaksesi sellaisen, jos sinulla ei ole.
  • Kortit maksetaan aina etukäteen. Tilaa korttisi verkkokaupastamme https://oma.enkora.fi/mentalmove/reservations2/reservations/shop/1
  •  Meillä käy myös erilaiset työnantajien myöntämät liikuntatuet (seteleillä voit maksaa paikan päällä. Korttimaksut voit hoitaa kätevästi palveluntarjoajien sovelluksilla.)
  • Aamutunneille tullessasi, pukuhuoneisiin pääsee aikaisintaan 15 minuuttia ennen tuntien alkua.
  • Varusteiksi riittävät mukavat liikuntavaatteet, sekä hikipyyhe ja juomapullo. Syke, Power - sekä Funkkistunneille ehdottomasti turvallisuussyistä kengät jalkaan.
  • Tiloistamme löytyy suihku molemmista pukuhuoneista. Mikäli et tarvitse pukuhuonetta, voit jättää ulkovaatteesi harjoitussaliin tultaessa hyllyköihin tai naulakkoon. Repun/laukun voi ottaa ryhmäliikunta-alueelle mukaan halutessaan. Näin ei ole huolta arvotavaroista.

Muutokset ryhmäliikuntakalenterin sisältöön pidätetään. Mahdollisista tuntien peruutuksista, kuten sairastapauksista ilmoitetaan KUNKIN TOIMIPISTEEN OMILLA FACEBOOKSIVUILLA.

HUOM! Mankolan koulun tunnit toteutetaan yhteistyössä Palokan Naisvoimistelijoiden kanssa. Varaudu esittämään asiakaskorttisi aina tunnin alussa.

Kerro tavoitteesi

- me näytämme askeleesi kohti hyvinvointia!

Lisensoidut tuotteet:

LesMills BodyCombat 45-55 min- mix martial arts

Les Mills BODYCOMBAT™ -tunti sisältää valtavasti voimaa ja energiaa! Karaten, taekwondon, capoeiran, nyrkkeilyn ja muay thain tekniikoita hyödyntämällä haastat mielikuvituksellisen vastustajasi samalla kun kulutat valtavasti energiaa, kehität taitojasi, tulet vahvemmaksi ja itseluottamuksesi kasvaa. Tutustu lajiin »

LesMills BodyBalance 55 min - tai chi, jooga, pilates -fuusio

Les Mills BODYBALANCE™ on lempeä yhdistelmä joogaa, tai chi:ta ja pilatesta ja se auttaa keskittymään ja rauhoittumaan. Keskittymisen, hengityksen ja tarkoin valittujen liikeyhdistelmien kautta kehitetään voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta miellyttävän musiikin tahtiin. Yhdistelmä eri tekniikoita ja liikkeitä tarjoaa fyysisen treenin sekä sisäistä tasapainoa ja harmoniaa. Tutustu lajiin »

LesMills BodyAttack 55 min - kuin monipuolinen juoksulenkki

Les Mills BodyAttack kestää n. 55 minuuttia ja se keskittyy voiman, kunnon, nopeuden ja ketteryyden kehittämiseen. Treeneissä luodaan hyvää tunnelmaa ja haetaan yhtenäistä ryhmädynamiikkaa, jotta jokainen pysyy vauhdissa mukana. Alussa lämmitellään, jossa ohjaaja johtaa ryhmää isoilla ja yksinkertaisilla aerobisilla liikkeillä. Hiljalleen liikesarjojen ja liikkeiden valikoima kasvaa intensiivisemmäksi. Ohjaaja vie ryhmänsä kohti kahta erillistä huipentumaa; erittäin voimakkaiden ja rankkojen huippujen jälkeen on aina palautumisvaihe, joissa keskitytään ensin ylävartaloon, sitten alavartaloon. Treenien lopuksi on taas aika venytellä ja palautua hiljalleen. 

LesMills Sh’Bam 45 min - monipuolista tanssia

Tyypillinen Sh’Bam treeni kestää 45 minuuttia jonka aikana soi 12 eri kappaletta. Jokaiseen kappaleeseen on rakennettu erillinen koreografia, joka on pohjimmiltaan oma itsenäinen tanssirutiini. Tunti alkaa olennaisella lämmittelyllä, jossa käydään erikseen läpi jokainen kehon osa hartioista sormenpäihin. Alkulämmittelyn jälkeen seuraa 35 minuuttia äärimmäistä hauskuutta. Helppoja tanssiliikkeitä yhdistettynä listahittimusiikkiin, vanhaa ja uutta. Etkä ainoastaan opi hienoja tanssiliikkeitä, vaan yhdistät ne kovan luokan treeniin, mikä tekee Sh’Bamista niin ainutlaatuisen harjoitusmuodon. Loppuun vielä tärkeät venyttelyt ja tunti onkin vilahtanut ohi hauskaa pitäen. Tutustu lajiin »

LesMills BodyJam 55 min - tanssia haastavammin

Les Mills BODYJAM™ on tanssitunti, jossa sekä tanssityylit että musiikki edustavat uusimpia tuulia. Se on täydellinen sekä tanssia rakastaville että niille, jotka haluavat kohottaa kuntoaan ja parantaa koordinaatiotaan lähes huomaamatta. Harjoita kehonhallintaasi ja kehosi ilmaisukykyä ja anna tanssin viedä mukanaan! 

Tunti ei tällä hetkellä Kirrin Muuvin valikoimissa.

Tehokkaat omat tuotteemme:

Booty 30'  - pakaraan astetta enemmän nostetta

Nimensä veroisesti tässä treenissä huomioimme pakaran alueen. Teemme harjoituksia jotka parantavat pakara-alueen hermotusta ja näin myös muokkaavat tehokkaasti. Myös keskivartalo harjoittuu tällä tunnilla ja huomaat näiden alueiden vaikutuksen toisiinsa.

HIIT 30'  - kaikki peliin puoleksi tunniksi

Hi intensity interval training. Nopeatempoinen intervalliharjoitus, joka polttaa tehokkaasti sisäelinrasvaa ja nostaa nopeasti aerobista kuntoa. Ennen tätä harjoitusta voit alkulämmitellä esim. 10-15 min. soutaen tai pyöräillen.

CoreX 30' 60' - keskivartalonvoima voi ratkaista tuloksesi

30' Tehokas toiminnallinen harjoitus keskivartaloalueelle.

60' Haluat treenata keskivartalosi vahvaksi ja elastiseksi? Tämä tunti on sinua varten. Tunti on yhdistelmä parhaita harjoituksia. Pyrimme siihen että vaikka voimasuhteet kehossamme kasvavat, säilyy liikkuvuus ja jopa lisääntyy harjoittelun edetessä. Tunnilla työskennellään lattiatasossa ja etenemme hyvin loogisesti harjoituksesta toiseen. Tämä tunti on enemmän kuin keskivartaloharjoitus, se on uudelleen rakentaja!

Focus - kehonpainoharjoittelua

Kehonpainoharjoittelu on muutakin kuin punnerruksia. Se on monipuolisesti käyttökelpoista elastista voimaa kehittävää harjoittelua parhaalla mahdollisella välineellä, omalla kehollasi.

IisiGym - matalan kynnyksen ohjattu kuntosali

Kunttis on matalan kynnyksen tekniikkaopastusta ja harjoittelua.
kuntosalilla.
Oletko jo iäkkäämpi saliharjoittelija tai onko sinulla fyysisiä esteitä osallistua muuhun ryhmähajoitteluun. Kunttis voi sopia myös ihan ensimmäiseksi kosketukseksi saliympäristöön starttivalmennuksemme lisäksi (kuuluu ensimmäiseen korttiisi).
Silloin tämä tunti on sinua varten.
Kunttistunnit ovat aamupäivisin, jotta voimme mahdollistaa tällä tunnilla laitteiden käytön sekä rauhallisemman ympäristön ryhmän harjoitteluun.

Mikä tahansa harjoittelun aloittamisessa mieltäsi askarruttaakin, me autamme Kunttiksen kautta sinut liikkeelle turvallisesti!

Gymjungle lapsille - toiminnallista kuntoilua hauskasti lapsille

Toiminnallinen alueemme muokkautuu lapsille 4 - 10 vuotta liikuntataitoja kehittäväksi ympäristöksi. Tarvittaessa jaamme lapset kahteen eri ikäryhmään. Ryhmää on aina ohjaamassa kaksi valmentajaa.

BabyFUNK - aktiivista vauva-arkea

BabyFUNK mahdollistaa vanhemman ohjatun harjoittelun siten että ympäristö on turvallinen myös lapsille.
Erityisesti tunti sopii ensimmäisiksi harjoitusmuodoiksi äideille synnytyksen jälkeen sillä harjoittelun rytmi on on kullekin kunnon mukainen.
Isä voi hakea BabyFunkkis tunnilta myös aikaa harjoittelulle isyysvapaan aikana ja lapsen kanssa yhdessä lähteminen syventää myös suhdetta lapseen. Harjoituksen aikana vanhemman on mahdollista huomioida myös lapsen tarpeet. Valmentajat auttavat tunnin aikana sekä vanhempia että lapsia, jotta hetki olisi miellyttävä molemmille osapuolille.
BabyFunkkiksessa maksetaan vain vanhemman harjoittelusta ja kaikki asiakaskorttimme mahdollistavat osallistumisen harjoitteluun. Tervetuloa hakemaan energistä vanhemmuutta!

FUNK- parasta kiertoharjoittelua Muuvin tyylillä

Funktionaalinen harjoittelu parantaa monipuolisesti lihaskuntoa, ketteryyttä, tasapainoa, ponnistusvoimaa ja liikkuvuutta. Käytämme välineitä sekä oman kehon painoa mielenkiintoisesti ja harjoittelemme sään salliessa ulkonakin. Tämä sopii erinomaisesti sinulle joka haluaa oppia sekä uusia asioita että kehittyä kaikilla kunnon osa-alueilla. Funkissa voidaan käyttää kahvakuulia ja muita pienvälineitä, vapaita painoja, Omnia-monitoimikeskusta, Eleikon rigiä, kehonpainoharjoitteita, traktorinrenkaita, köysiä, renkaita jne.

Beat- kestävyyskunnon harjoitus joka on muutakin kuin pyöräilyä

Aerobiseen kunnon kohottamiseen. Koostuu pääasiassa pyöräilystä sekä soutuharjoittelusta, lisäksi valittuja lattiatason harjoitteita. Harjoituksen aikana saat tietoa sydän- ja verenkiertoelimistön harjoittamisesta. Tällainen harjoittelu tulisi kuulua jokaisen viikko-ohjelmaan, sillä hyvän kestävyyskunnon päälle on helpompi harjoitella muita kunto-ominaisuuksia.

Power - opi, kasvata voimaa ja kehity liikkujana

Jo pelkkä tunnin nimikin uhkuu voimaa´, silti tunti sopii kaikenlaisille treenaajille ja tässä syitä miksi;

1) Huolellisen alkulämmittelyn jälkeen treenaamme tekniikkaa, kuten painonnostotangon käsittelyä, kahvakuulan nostotekniikkaa, kehonpainoharjoitteita jne.
Tähän osioon käytämme aika eniten, jopa 30 min.

2) Seuraavaksi teemme voimaharjoituksen esim.
Kyykyt ja punnerrukset tai leuanvedot ja maastavedot.
Vaihtoehtoja tähän on paljon ja jokaiselle löytyy kunnolle sopivia tapoja suorittaa voimaosio. Tämä osio on tyypillisesti 10-20 min

3) Päivän treeni eli "wodi". Tuttu termi crossfit -maailmasta.
Monipuolinen harjoitus joka parantaa useita eri kuntotekijöitä, kuten - ponnistusvoimaa - tasapainoa -nopeutta - ketteryyttä
- kehonhallintaa- liikkuvuutta jne.
Tämä osio voi sisältää siis erilaisia elementtejä. Tunnusomaista on että tämän jälkeen ei "tee enää mieli jatkaa" eli käydään himppasen suorituskyvyn huippua kiusaamassa;).

Tule rohkeasti kokeilemaan, et ole missään tapauksessa liian huonokuntoinen! Meidän tehtävämme on valmentaa ja valaa luottamusta itseesi joka kerta lisää!

FIX - kehosi on moottori joka tarvitsee huoltoa

Kehonhallinnan ja -huollon yhdistelmävalmennus. Opi taloudellista kehon käyttöä, paranna ryhtiä ja opi rentoutumaan. Harjoitukset voivat olla pilatesta, joogaa, tekniikkaharjoitteita kepeillä ja kuminauhoilla avustettuna, lihaskalvovenytyksiä, triggerpainantaa ja itsehierontamenetelmiä, kehonpainoharjoittelua, CoreTechnics -harjoitteita ja rentoutusharjoitteita.

Kehon ja mielen harjoitukset:

YinYoga 60-90 min - rennoin ja yksinkertaisin joogaharjoitus

Useimmat tunnetut joogalajit ovat yang-tyyppisiä, dynaamisia, liikkeeseen perustuvia harjoituksia (astanga, iyengar, vinyasa flow). Yang-tyylisillä tunneilla käytämme paljon lihaksia, sekä toistoja ja pumppaamme tehokkaasti veren liikkeelle. Syntyy lämpöä.Vastakohtana tasapainottava yin-jooga edustaa staattisempaa joogatyyliä, jossa lihaksien sijaan venytetään sidekudoksia ja ligamentteja. Pitkäkestoiset asennot, joissa viivytään useita minuutteja (saattaa alkuun tuntua nautinnollisen sijaan tuskastuttavan pitkältä), edistävät sidekudosalueitten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Sidekudosta on kehossamme joka puolella, erityisen paljon sitä on lantion ja alaselän alueella. 

FlowYoga 60  - dynaaminen ja virtaava joogaharjoitus

Virtaava ja dynaaminen joogaharjoitus. Liikkuvuutta, voimaa ja mielen keveyttä samassa harjoituksessa! 

Yang&YinYoga 60  - dynaamisen kautta rentoutumiseen

Tunti aloitetaan 20 min aurinkotervehdyssarjalla johon on sulautettuna vahvoja soturiasanoita. Tämän jälkeen valikoidut yinasanat rentouttavat ja venyttävät lempeästi lämmintä kehoa.